Leeuwen, giraffen, apen en een brandende auto - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Karst Smit - WaarBenJij.nu Leeuwen, giraffen, apen en een brandende auto - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Karst Smit - WaarBenJij.nu

Leeuwen, giraffen, apen en een brandende auto

Door: Karst

Blijf op de hoogte en volg Karst

17 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Pretoria

Inmiddels zitten de eerste 2 weken er alweer op, het gaat eigenlijk allemaal sneller dan je in eerste instantie zou verwachten. Het is op het stagebedrijf nog wel even inkomen geweest maar ook daar vind je je draai wel. De opstart fase is voorbij en nu is het tijd om richting de resultaten te gaan werken.

Het eerste weekend was er hier in de studentenwijk een groot feest (iets met carnaval maar toch ook weer niet). Erg gezellig en ik heb me zeker vermaakt. Op Zondag zijn we naar het Lionpark gegaan, erg gaaf om al die leeuwen om je auto heen te hebben lopen en dat ze soms gewoon voor de auto gaan liggen en je geen kant op kan. Na afloop van de tocht door het park nog even in een hok met welpjes geweest, die kleine beesten zijn echt al zoveel sterker dan je verwacht en ze zijn er dol op om je veters te pakken. Later ook nog een giraf gezien die onze auto zo goed als schoon begon te likken en soms bijna met de kop de auto in kwam. Allemaal heel bijzondere ervaringen en heel erg tof om mee te maken.

Afgelopen weekend hebben we op zaterdag een beetje de omgeving verkend, het plan was om eerst even door downtown Pretoria te rijden en dan richting het hartbeespoort stuwmeer. Alleen dat plan zagen we bijna in rook opgaan doordat een van onze auto's opeens in brand vloog. Geluk bij een ongeluk was dat het precies na een tolpoortje gebeurde waar brandblussers aanwezig waren. Nadat er geblust was bleek dat het hitteschild van de auto in de brand was gevlogen maar er voor de rest met de motor niks aan de hand was en we gewoon verder konden. Het zag er achteraf gezien allemaal wat ernstiger uit dan dat het bleek te zijn. Op het vervolg van de route steeds meer het echte Zuid Afrika gezien en ik moet zeggen dat het landschap heel erg mooi is. Onderweg nog gestopt op verschillende punten en even ergens een hapje gegeten met zijn allen, bij het restaurant sprong er een aapje enthousiast tussen de bomen achter onze tafel heen en weer, helaas niet op de foto kunnen zetten omdat ie best verlegen was.

Vandaag lekker een lui dagje gehad en gekeken wat we de komende weken nog moeten gaan doen. Op de agenda staan verschillende dingen van een mountainbike tour door een park met giraffen en zebra tot golfen op een van de verschillende banen hier. Er is genoeg te doen en ook al ben ik hier nog een aantal maanden uiteindelijk kom je denk ik toch nog tijd tekort.

Doordeweeks kom ik de dagen door met stage en als we terug komen altijd eerst even een duik in het zwembad en dan ons gaan afvragen wat er gegeten moet worden en wie er moet koken. We maken er voorlopig het beste van!